Gerelateerde berichten
VMBO’er voelt zich niet uitgedaagd
18 april 2011 reikte het vmbo-panel van het Landelijk Atie Komitee Scholieren (LAKS) het onderzoek “Vraag het de vmbo’er”... Lees verder
Toezicht op zwakke en zeer zwakke scholen? Zo werkt het
Deze brochure beschrijft de manier waarop de Inspectie van het Onderwijs omgaat met scholen die als ‘zwak’ of ‘zeer... Lees verder
VMBO’er elke dag 3,5 uur online op telefoon
Vmbo-leerlingen tussen 12 en 16 jaar internetten gemiddeld 3,5 uur per dag op hun mobiele telefoon. Ze besteden die... Lees verder
Schoolverlaters adviseren over schooluitval
Om schooluitval te voorkomen, moet de organisatie van scholen platter. Docenten moeten meer aansluiting hebben bij de leefwereld van... Lees verder
Activerende didactiek in het VMBO
In een speciale editie van Sardes vond ik een interessant artikel over activerende didactiek in het VMBO. Misschien wel... Lees verder
Wat meisjes beter doen dan jongens in het HAVO VWO
Johan Coenen, Chistoph Meng en Rolf van der Velde, van de Universiteit van Maastricht schreven een onderzoeksrapport over hoe... Lees verder
Met een concrete visie uw school nadrukkelijk op de kaart!
“Je voelt het meteen als je binnenkomt: er zit energie in de tent. Je merkt het aan de manier... Lees verder
Samenvatting bezuinigingen Passend Onderwijs
Het Infopunt Passend onderwijs heeft in afstemming met OCW de hoofdlijnen van de bezuinigingen Passend onderwijs op een rij... Lees verder
Dienend leiderschap
Dienend leiderschap in een compilatie van Mathieu Weggeman. In deze video heeft de samensteller de essentie goed weten te... Lees verder
Zes werkende strategieën in het onderwijs
Er is een nieuw – vrij vernietigend – verslag door de Amerikaanse Nationale Raad voor Docentkwaliteit over de lesboeken... Lees verder