Gerelateerde berichten
Activerende didactiek in het VMBO
In een speciale editie van Sardes vond ik een interessant artikel over activerende didactiek in het VMBO. Misschien wel... Lees verder
The power of teamwork
“Een goed team bestaat niet uit de acht beste maar uit de beste acht”. Werken in teams: Vertrouwen is de hoeksteen... Lees verder
Toezicht op zwakke en zeer zwakke scholen? Zo werkt het
Deze brochure beschrijft de manier waarop de Inspectie van het Onderwijs omgaat met scholen die als ‘zwak’ of ‘zeer... Lees verder
Met een concrete visie uw school nadrukkelijk op de kaart!
“Je voelt het meteen als je binnenkomt: er zit energie in de tent. Je merkt het aan de manier... Lees verder
VMBO’er voelt zich niet uitgedaagd
18 april 2011 reikte het vmbo-panel van het Landelijk Atie Komitee Scholieren (LAKS) het onderzoek “Vraag het de vmbo’er”... Lees verder
Samenvatting bezuinigingen Passend Onderwijs
Het Infopunt Passend onderwijs heeft in afstemming met OCW de hoofdlijnen van de bezuinigingen Passend onderwijs op een rij... Lees verder
Samenvatting : Professioneel leren en ontwikkelen
Hierbij een inspectienotitie over de professionele ruimte van de leraar en een samenvatting van het boek van de Vlamingen... Lees verder
Dienend leiderschap
Dienend leiderschap in een compilatie van Mathieu Weggeman. In deze video heeft de samensteller de essentie goed weten te... Lees verder
VMBO’er elke dag 3,5 uur online op telefoon
Vmbo-leerlingen tussen 12 en 16 jaar internetten gemiddeld 3,5 uur per dag op hun mobiele telefoon. Ze besteden die... Lees verder
Blijven ontwikkelen met de groeimindset (Growth Mindset) TED t
In deze TED-presentatie vertelt Carol Dweck, professor op Stanford University, over haar onderzoek over de groeimindset. De groeimindset is... Lees verder